16 September 2009

Alteritate


      Noi doi ne-am apropiat foarte mult. În ultima vreme lucrurile au căpătat forme noi, tentante, lipsite de răceala şi griul parcă ale unei aşteptări fără margini. Se spune că ne vom iubi. Aş zice şi eu că într-adevăr aşa este. Antenele din vârful capului ţi se strecoară prin păr nerăbdătoare şi gingaşe tot mai des încercând să le ajungă pe ale mele. Reuşesc mai tot timpul şi foarte greu le mai descurci apoi. Dar nu acesta ar fi motivul pentru care nu doreşti de cele mai multe ori să le desparţi...
      Noi doi împărţim aerul din jurul nostru. Şi acesta nu apucă niciodată să se termine înaintea răsăritului de soare. Iar când tu expiri, fluturii din stomacul meu se întorc pe cealaltă parte a aripilor plutind satisfăcuţi şi împrospătaţi pe marea emoţiilor noastre. Împărţim şi timpul, acelaşi pentru amândoi, dar numai cât ne uităm în aceeaşi direcţie. Pentru că numai aşa putem crede că vedem acelaşi lucru, la fel, simultan. Dar asta nu se întâmplă, de fapt, niciodată. Pentru că tu eşti tu şi eu sunt altcineva, altceva, un pic mai departe de locul tău lângă care cu greu aş crede uneori că mă aflu. Dar acolo sunt mai mereu. Acolo sunt şi acum. Aici. Şi chiar dacă am face schimb de locuri, mereu vom întârzia unul faţă de altul şi faţă de lucrurile pe care le privim.
      Şi atunci când ne uităm în ochii celuilalt, zâmbind fericiţi, suntem cel mai departe unul de altul, privind altceva, fără a putea împărtăşi celuilalt ce simt ochii noştrii ci doar, poate, inimile noastre. Şi dacă ne-am privi împreună, obsesiv, în oglindă, încercând să prindem acel moment în care am deveni identici, probabil că nu am face decât greşeala lui Orfeu de a se întoarce după Euridice. Sunt lucruri interzise pe lumea asta şi chiar dacă refuzăm să le recunoaştem, le simţim cum dor până în fiinţa noastră. Probabil că şi eu, dacă aş căuta prin ochii tăi mai departe de ce îmi poate da inima ta terestră, aş păţi la fel ca Orfeu. Şi aş rămâne pentru totdeauna fidelă... unor cântece despre două suflete din lumi diferite ce se întind una spre cealaltă într-o luptă continuă pentru teritoriu.

No comments:

Post a Comment