5 September 2009

Torturi diverse

      Femeile sunt nişte fiinţe absolut fascinante: complexe, alunecoase, subtile, permanent adaptabile, aprige, intuitive şi aş putea să continuu mult şi bine, dar oricum cred că deja am captat atenţia subiectelor în cauză şi a unei categorii de bărbaţi pe care uneori îmi vine s-o numesc tălâmbă, alteori doar uşor "fascinabilă". Oricum lumea asta are perechi din astea simbionte de-a lungul şi de-a latul. Vă explic imediat: fascinant - fascinat (evident de chestiile fascinante), uimitor - uimit, înşelător - înşelat etc. Se mai numesc perechi subiect - obiect, dar nu facem lecţii de vocabular. Ideea este următoarea: dacă aruncăm o privire la începutul paragrafului, la prima enumeraţie, o să realizaţi că vreo patru sau chiar cinci din cele şase epitete înşirate pe acolo se aplică perfect şi la şerpi. Ca să fac lucrurile şi mai interesante, o să restrâng puţin sfera şi o să specific că mă refer la şerpii veninoşi, mai ales. Gata, am dat cu mucii în fasole!
      Adevărul este că am o vastă experienţă în traiul printre femei de toate categoriile şi de toate vârstele, în tot felul de formule, că deh, aşa au unii noroc (dacă îl pot numi astfel). Pot să confirm că mai toate (în afară de alea complet bătute în cap) au parte de caracteristicile astea viperine. Da, şi eu, nu vă faceţi probleme, deja simt ostilitatea unora care au pe limbă multe chestii urâte la adresa mea. Ce încerc eu să fac aici nu este punerea în scenă a celebrului banc cu mârţoaga pe care o duce ţăranul la târg ca s-o facă de râs pentru că nu mai era bună de nimic, nicidecum ca s-o vândă. De fapt, nu încerc nimic, dar poate iese ceva. Să ne întoarcem de unde am plecat, totuşi. Nu o să încep să mă plâng de faptul că, în ultimii cinci ani cel puţin, nivelul de estrogen din preajma mea a crescut brusc şi iremediabil, dar pot să vă spun sincer că e mai bine să priveşti femeile de la distanţă. De la mare distanţă, preferabil. În poze, chiar, dacă se poate. Ştia săracul Caragiale ce ştia când spunea că, dacă "voieşti să cunoşti lucrurile, priveşte-le de aproape", iar dacă "voieşti să îţi placă, priveşte-le de departe". Dacă aveţi de ales, mergeţi pe mâna mea!
      E drept că există excepţii de la orice regulă, dar cine ştie audible-ul acela simpatic de pe Yahoo! Messenger cu "No, but yeah, but no, but yeah, but... yes, yes, actually yes..." ştie şi că pledoaria mea s-ar putea încheia chiar aici. Cei care au neveste consideră post-ul ăsta doar un reminder, un instrument de tortură menit să sublinieze evidentul dureros din viaţa lor. Ei ştiu că, atunci când au spus "până când moartea ne va despărţi" şi-au fixat, de fapt, un scop în viaţă. Şi pe asta n-am zis-o eu... Cei care stau în casă cu una-două femei au câteva zile, dacă sunt norocoşi chiar vreo două săptămâni de linişte (iar prin linişte vreau să spun crize de intensitate moderată), însă mai puţin norocoşii care au nimerit într-un colectiv de femei, să zicem vreo douăzeci aşa, ştiu că, statistic vorbind, în fiecare zi cel puţin una din ele e "în perioada aia". Nu sunt necesare comentarii adiţionale, dar pot să dau nişte citate: "Daţi-mi toată ciocolata pe care o aveţi ACUM şi nimeni nu păţeşte nimic!", "Ţi se pare că m-am îngrăşat? De ce eziţi? Nu mă mai iubeşti, ştiam eu! (plâns, smiorcăieli, telenovelă)", "DAR SUNT CALMĂ, UNDE VEZI TU CĂ SUNT IRASCIBILĂ?!". A, să nu uit, uneori multiplicaţi toate astea cu 5, cu 6... în funcţie de zi şi numărul de persoane implicate.
      Din fericire, la unele mai există câte un remediu, dar de obicei ia mult până îl dibuieşti. Dacă aveţi impresia că istericalele se vor opri odată ce îşi primesc ciocolata, eek! Răspuns greşit! Însă există întotdeauna experimentalul "Mai taci, femeie!". În cazuri rare merge, în celelalte... fuge (ăla care a zis-o). De altfel, femeile sunt nişte fiinţe minunate, dulci (ca lămâia în pârg), iubitoare (când le convine)... Dar pregătesc cu grijă torturi diverse (puneţi voi accentul unde vreţi).
      Părerea mea cea mai sinceră e că au supravieţuit secolelor datorită listei de epitete cu care am început poliloghia asta şi a faptului că sunt, deocamdată, singurele mijloace de perpetuare a speciei. Dar ştiinţa avansează...

      Morala: "Nu mă încred în nimic care sângerează timp de cinci zile şi nu moare."

3 comments:

  1. Trebuie sa o spun, ai reusit sa faci o analiza extrem de obiectiva si amuzanta in acelasi timp. Presimt totusi si un strigat de disperare pintre randurile acelea. Nu pot sa nu observ ca tocmai tu, din toate persoanele care scriu sau ar trebui sa scrie pe blogul asta, ai un nume care iti tradeaza genul feminin. Ce pot sa mai zic... good luck! You need it.

    ReplyDelete
  2. E destul de evident faptul că vipera din mine s-a apucat să scrie toate astea, într-adevăr, într-un moment disperat în care mi-am amintit că femeile sunt precum trandafirii: trebuie să ţii minte, înainte de a-i mirosi, că au mai mulţi spini decât petale. Destul de ironic, totuşi, mirosul atrage mai mult decât resping ţepii...

    ReplyDelete
  3. "Dar pregătesc cu grijă torturi diverse (puneţi voi accentul unde vreţi)." mda. prietenii stiu de ce. oare?!

    ReplyDelete